Ezeket a gépeket vesszük, ha túl sok a kánikula 

Ti hogyan kerestek enyhülést a hőségben? Klíma, ventillátor, vizes borogatás? A nyári melegben magától értetődően nagyon fogynak a különböző, lakások hűtését szolgáló készülékek. Az eladási adatok pedig azt mutatják, hogy már nem csak a drága és komoly szerelési és karbantartási igényű split klímákat vesszük, egyre több vásárló keresi az egyszerűbb, pénztárcabarát megoldásokat. 

A májustól júniusig tartó, a hűtőberendezések vásárlásának első felfutását jelentő időszakban az Euronics üzletlánc összesen mintegy 165 százalékkal több ventilátort, léghűtőt és mobilklímát adott el, mint tavaly. 

Az elérhető három eszköztípus közül a mobilklímák jelentik a felső kategóriát, ezek a hagyományos klímákhoz hasonló elven működnek, de nem használnak külön belső és külső egységet. Ezeknek az ára is magasabb – jellemzően 100-150 ezer forint közé tehető – ennek ellenére az értékesített készülékek száma közel megkétszereződött az előző év azonos időszakához képest, és több mint háromszor annyit adott el a cég, mint két éve. A ventilátorok és a léghűtők – egyszerűbb, hidegvizes tartályt használó klímakészülékek – eladásaiban kétszámjegyű emelkedés volt egy év alatt. 

Az idei évben a legnépszerűbb termékek az állóventilátorok, az asztali ventilátorok és a mobilklímák voltak, ebből látható, hogy a vásárlók egy jelentős része kifejezetten az egyszerűbb, kevésbé költséges megoldásokat keresi, de a mobilklímák esetén is inkább a közepes árkategória a kelendő.

„Ebben az időszakban a hűtőberendezések természetesen igazi slágerterméknek számítanak a mi üzleteinkben is. A szezon még bőven tart, és ha a kánikula továbbra is velünk marad, további 20 százalékos bővüléssel számolunk eladásainkban a nyár végéig” – mondta el Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezetője. „Ahogy számos egyéb terméknél, ezen a piacon is az okos funkciók jelentik a legújabb innovációt; egyre több felhasználó keresi a lehetőséget, amivel egy alkalmazás letöltése után telefonról, akár távolról is tudja vezérelni a megvásárolt terméket. Így a munkából való hazainduláskor beindított készülékkel a megérkezés idejére már kellemes hőmérséklet várhat az otthonunkban” – tette még hozzá a vezető.

Womagic

A womagic azoknak a 40 feletti nőknek szól, akik szeretik és élvezik az életet. Mi is ilyenek vagyunk. Egy közületek. Jó, hogy itt vagytok.