Figyelj ránk! Hétköznapi modellek, magyar tervezők és művészek egy nemes célért – KIKAPCS.

Ritka pillanat, amikor egy átlagos édesanya vagy nagymama profi sminkes kezei alatt szépülve egy fotós kamerája elé áll és egy ismert divatmárka, a Celeni legújabb kapszulakollekcióját mutatja be. E pillanatot még különlegesebbé teszi a tény, hogy a divatmodellek sajátos nevelésű igényű gyerekek mellől érkeztek a kamerák elé. Örömmel tölt el minket a womagic szerkesztőségében, hogy segíthettünk a kampány során, így minél többetekhez eljuthat ez a fantasztikus és értékes kezdeményezés. 

A KIKAPCS. Alapítvány küldetése, hogy kedvezményes kikapcsolódást és egymást segítő közösséget biztosítson olyan családok számára, akik sajátos nevelési igényű (SNI) gyermeket nevelnek. A KIKAPCS. Közösséget 2019-ben 20 családdal indították el, 2020-ra több mint 50, idén pedig már 100 családnak biztosítottak élményeket és szállodai nyaralást, szakmai programmal egybekötve. Céljuk, hogy 2022-ben stabilan már 150 családnak tudjanak segíteni.

Az Alapítvány mentorai és nagykövetei mind elkötelezetten támogatják a két fiatal, Bárdió Luca és Környei Viktória által megálmodott programot. A karácsonyi szezonra készülve Incze-Dusík Bori, a KIKAPCS. Alapítvány PR mentoraként egy olyan lokális, hazánkban és a nagyvilágban is értékteremtő márkák együttműködését álmodta meg, mely akár hosszútávon is piacképes bevételt hozhat az Alapítvány számára. A KIKAPCS. mellé állt Cselényi Eszter, a Celeni divatmárka megálmodója, valamint az AYS Szójagyertya Budapest, az @andyourstories csapata, hogy egyedi termékeikkel segítsék őket.

Celeni az anyukákért

A Cselényi Eszter által megálmodott minikollekció fotóit Ajkai Dávid, míg a sminket Hargitay Molnár Fanni készítette. A kampány modellje három csodás SNI-s gyerekeket nevelő édesanya, akik a KIKAPCS. Alapítványt jól ismerik. A kampány nem csak egy egyszerű ünnepi anya-gyermek kollekció, üzenete, hogy mennyi szépség is rejlik bennük, és mennyi magánnyal tud járni egy SNI-s gyermek édesanyájának, nagymamájának lenni.

Egy brand, aki segít

Fotó: Ajkai Dávid
Modell: Emese Petrik, VM Model Hungary

Cselényi Eszter így mesél a kollekció megszületéséről: „A Celeni márkával nem volt nehéz megtalálni a kapcsolódási pontot a KIKAPCS. Alapítvánnyal. Mindhárman fiatal vállalkozó nők vagyunk, akik szeretnék erősíteni egymást és ezen kívül alapértékünk a tenni akarás egy szebb jövő érdekében. Nem volt kérdés, hogy belevágunk az együttműködésbe. A Celeni X KIKAPCS. csodaszép kapszulakollekciója, egy női ruha egy gyerekruha és egy plüss egérke. A kampányhoz két gyönyörű KIKAPCS. Alapítvány által támogatott anyuka és egy nagymama állt modellt.
A fotózás hatalmas, életre szóló élmény volt számukra és számunkra is. Megható volt az egész nap, karácsony előtt sokkal érzékenyebbek az emberek és mi szeretnénk megadni a lehetőséget, hogy most egy kreatív úton tehessünk jót.
Ez a kollekció több, mint egy sima ruha. Ez egy stílusos támogatás, egy karácsonyi jó cselekedet, amivel mindenki kicsit karácsonyi hőssé válhat és támogathatja az SNI gyereket nevelő családokat, hiszen minden megvásárolt ruha után 30% érkezik az Alapítványhoz.”

Workshop a SNI-s szülők számára

Ajkai Móni, intuitív és imázs coach a Monológ metódus megálmodójaként szintén a projekt mellé állt, így a fotózás során egy tréninget is tartott az SNI-s anyukák számára: „A monológ számomra alapvetően egy belső beszélgetést jelent. A saját lélekhez hozzáférni, pedig mindenkinek alanyi jogon jár. A metódussal egy eszköztárat adok a belső hang megtalálásához és megértéséhez. Szerettem volna megmutatni az édesanyáknak, hogy napi néhány magukra szánt perccel is elérhető az a bizonyos KIKAPCS…”

A fotózás során az első modelles pillanatok nagyon sokat adtak az SNI-s anyukáknak. Judit például azt emelte ki, hogy öröm volt számára megélni, hogy végre ő a fontos és igazán jó volt ismét néhány órára elmélyülni saját nőiességében. Ajkai Móni coach épp erre hívja fel a figyelmet: „A közösség és a női energiák ereje akár néhány óra alatt is csodákra képes! Nagy teher hárul az anyákra. Ez alapvetően sem egyszerű nem, hogy egy speciális igényű kisgyerek mellett. Ezért fontos, hogy sose felejtsük el, és legfőképp ők ne, hogy nem csak anyák, hanem nők, girlboss-ok, kislányok, amazonok, feleségek, és bármik- amik-lenni-akarunk is vagyunk.”

„Akárhányszor ránézek a fotókra, erőt merítek belőlük”

Fotó: Ajkai Dávid

Ezt Orsi, az SNI-s kisgyermeket nevelő édesanya meséli: „Nagyon nehéz egy “más típusú” gyereket nevelni a mai világban. A sajátos nevelési igény miatt családjaink szinte láthatatlanul a perifériára szorulnak, jobb esetben nem bomlanak fel, de ahol együtt maradnak a szülők ott is megsínyli a kapcsolatot a sok nehézség, és a kívülről jövő el nem fogadás. Ezek a gyerekek velünk élnek, ebben a társadalomban, ám az oktatás nem kedvez nekünk. Úgy látom, gyerekeink mellé egy állandó segítőre, pedagógusra lenne szükség az intézményekben, ami ugye elég lehetetlen kívánság. Annak nagyon örülök, hogy vannak olyan szervezetek, alapítványok, mint a KIKAPCS. akik, ha csak pár órára vagy néhány napra, de segítenek nekünk.”

Ági szintén először próbálta ki magát modellként, őt arról kérdeztük, mennyire befolyásolja az életét nőként és anyaként az, hogy SNI-s gyermeket nevel? Válasza rövid és tömör volt: „Nagymértékben.” – majd így folytatja: „Részben ez is oka annak, hogy nem mentem vissza dolgozni négy gyerek után. Nem érzem magam kívülállónak autista fiam kapcsán, ha pedig néha mégis, az amiatt van, hogy időnként tényleg elfáradunk…”

Fotó: Ajkai Dávid

Sminkkel egy mosolyért

Hargitai Molnár Fanni számtalan embert sminkel nap mint nap, ám számára is más volt ez a projekt, mint eddigi: „Megható volt a tudat, hogy a három hölgynek, ezzel a projekttel egy életreszóló élményt szerezhettünk, láttam a szemükben a csillogást, az örömöt. Nekik és nekem is ez egy lelki feltöltődés volt.”

Nagyon fontos, hogy adjunk

Lázár Joci az Authentic Beauty Concept márka képviseletében készítette el a hölgyek frizuráját. Mivel ő is egy SNI gyermek édesapja nem volt kérdés, hogy igen mondd a felkérésre. “Szerintem minden embernek fontos,hogy adjon. Azt gondolom,hogy ezek az igazán fontos dolgok az életben és ha csak egy gyermeknek is sikerül örömet okozni már megérte.”

Léna
Fotó: Ajkai Dávid

A Celeni one-size méretű női és kislányruhát és a kiegészítőket 2021. december 7-én mutatják be. A termékeket a celeni.hu weboldalon is megtalálhatóak. Míg az @andyourstories gyertyák, melyek közül a Sweet Gingerbread illat megvásárlásával 1000 Forinttal támogathatjuk az Alapítvány munkáját, már advent első vasárnapjától elérhetőek az andyourstories.com weboldalán. Örömmel jelentjük, hogy a gyertyák már teljesen elfogytak! Köszönjük azoknak, akik így támogatták a kezdeményezést!

∗∗∗

SNI: sajátos nevelési igényű gyermekek

A sajátos nevelési igényű gyermekek lehetnek mozgásszervi, érzékszervi, értelmi, beszédfogyatékossággal élők vagy halmozottan fogyatékosok is. A KIKAPCS Alapítvány az autista gyermekekre fókuszál leginkább, de a programban résztvevő családok az SNI bármely típusával küzdhetnek. Magyarországon több mint kilencvenezer családban van SNI- s gyermek, ami összesen 400 ezer érintettet jelent.

Elérhetőség és bővebb információ: kikapcs.eu

Akiknek a rendkívüli képeket köszönhetjük – Fotó kreditek 

Fotó: Ajkai Dávid
Haj: Lazár Joci, Authentic Beauty Concept
Smink: Hargitay-Molnár Fanni
Helyszín: Holiday Budapest
Ruha: Celeni
Cipő: Högl Shoes
Hivatalos modell: Emese Petrik, VM Model Hungary
Kislány modell: Incze Léna

Womagic

A womagic azoknak a 40 feletti nőknek szól, akik szeretik és élvezik az életet. Mi is ilyenek vagyunk. Egy közületek. Jó, hogy itt vagytok.