Hogy ez miért nem nekem jutott eszembe?!

Bemutatjuk Nektek Czifra Annát, akinek hála mostantól a fehér gumitalpú cipőink biztonságban lesznek az alattomos gumiszőnyek okozta foltoktól. Hogy hogyan és mivel, azt mesélje el inkább ő. Na, az övé aztán tényleg egy igazi Sikersztori!

Egy forradalmian új termék megálmodója vagy. Mikor, hogyan indult a Heel Good megvalósítása?
A Kisfiam hatalmas “motoros” volt kiskorában, a cipő orrának elkopása miatt rendszeresen kellett neki új cipőket venni, mielőtt kinőtte azokat. A problémára egy játékboltban találtam megoldást egy műanyag cipőorr-védőt és nagyon boldog voltam, hogy ez konzerválta a fiam cipőit. Egyszer egy játszótéri motorozást követően, mikor a kisfiamról éppen levettem a motoros cipővédőt, megpillantottam a tornacipőm sarkát, ami az autóvezetés során az autós szőnyegtől a gyerek cipőjének orrához hasonló roncsolódást mutatott. Abban a pillanatban döbbentem rá, hogy ez már milyen régóta állandó problémát okozott, csak valahogy nem is jutott eszembe, hogy ezt bárhogy kezelni lehetne. Gondoltam megnézem, hogy erre is van-e valami megoldás, de semmi olyat nem találtam, amit szívesen rátettem volna a (csinos és fehér talpú) cipőimre.

Nem hagyott nyugodni az ötlet és elmondtam a férjemnek is, akivel már több ötletemet is megosztottam, de ez volt igazán az első, ami őt is komolyan foglalkoztatni kezdte.

Anna Attalai Zita cipődizájnerrel

Ezután elkezdtem keresni azokat az embereket, akik bármit hozzá tudnának tenni a megvalósításhoz. Így kezdtem el beszélgetni az ötletemről Attalai Zitával, aki egy nemzetközileg ismert cipődizájner és régi barátom. Zita az első pillanattól kezdve óriási lelkesedéssel vetette bele magát a tervezésbe. Mivel nagyon egy nyelvet beszéltünk, a tervek elkészítése gyakorlatilag pillanatok alatt összeállt. Azonban a megvalósítás több évet vett igénybe, mert nem voltunk hajlandóak lemondani az alapkoncepcióról, ami a funkcionalitás mellett egy divatkiegészítő létrehozását foglalta magában és mindezt Magyarországon akartuk megvalósítani.

Milyen buktatókkal, nehézségekkel kellett szembenézned?
Mindig szem előtt tartottuk, hogy a terveink igazodjanak a realitásokhoz és a lehetőségeinkhez, ezeken belül viszont fontos, hogy soha nem szabad megspórolni azokat a beruházásokat, amik nélkül a projekt nem tud megvalósulni, majd fejlődni. Például a mi esetünkben komoly anyagi ráfordítást jelentettek a jogi és a szabadalmi ügyek, mivel világszinten egy új termékről beszélünk. Emellett nyilván legfontosabb volt, hogy találjunk egy olyan szerszámtervezőt, aki a Zita és az én általam összeállított anyagokból professzionális szerszámterveket készít, és mivel ezek a szakemberek már Magyarországon nagyon nehezen elérhetőek, ez szintén komoly anyagi ráfordítást jelentett. Végül meg kellett találnunk egy olyan szerszámkészítőt, aki ezt a nagyon bonyolult formát létre is tudja hozni. A termék minősége és az elképzelésünk megkövetelte, hogy az alapanyag választásában is a drágább megoldás felé fordultunk. Mindezeket egyébként utólag azt mondom, hogy igazolta az élet, mert

a HeelGoodot a 2019-es Design Kiállításon szakmai elismerésben részesítette a zsűri és azóta is több nemzetközi elismerésben részesült.

Természetesen, amikor végre elkészültünk a termékkel, akkor is nagyon sok hasznos tanácsot kaptam, amiért nagyon hálás vagyok. A legfontosabb talán az volt, hogy „lépj ki az online térből!” Ezt Maróy Krisztina az egyik női magain főszerkesztője mondta nekem, akinek az elsők között mutattam meg a HeelGoodot. Krisztának ebben is tökéletesen igaza volt, mert amikor ez a jó ötlet végül Attalai Zita designerrel való együttműködésünkben testet öltött, valahogy nem is gondoltam, hogy a termék megvalósítását követően egy még nagyobb nehézséggel kell szembenéznünk. Hiszen a disztribúciós hálózatokkal való tárgyalás egy ilyen még kicsi és új innovációval Magyarországon nagyon-nagyon nehéz. Nagy öröm számomra, hogy végül mégis sikerült bekerülnünk egy országos hálózattal rendelkező üzletbe (Douglas), és tárgyalásban állunk több nagyobb drogériával, és cipőbolt hálózattal is. Nagyon bízom benne, hogy a vírushelyzet rendeződése után könnyebb lesz a következő belistázás is, és sikerül divatba hozni a HeelGoodot. Kedvezőek a kilátások és Szlovákiában és a német piacon is elindultunk már a HeelGooddal. Erre igazán büszke vagyok.

A projekt mennyi idődet veszi igénybe? Jut időd más munkára is, vagy ma már csak ezzel foglalkozol?
Főállásban anyuka vagyok, van 2 csodálatos kisgyermekem (egy 4 éves kislány és egy 9 éves kisfiú) és mellette egy nemzetközi magazinkiadónál dolgozom. Így az is komoly kihívást jelent, hogy elegendő erőforrást tudjak csoportosítani erre a projektre, de mivel nagyon fantasztikus a csapat, akikkel a HeelGoodon dolgozom, így azért szépen haladunk előre.

Anna Attalai Zitával és férjével, Vidák Péterrel

Kis csapatotok tagja a férjed, Péter is. Neki mi a feladata ebben a női miliőben??
Péter közel 25 éves bankszakmai tapasztalattal rendelkezik. A projekt során a legfontosabb feladata egy kreatív, szárnyaló termékfejlesztési és termékbevezetési folyamatban a realitások talaján maradva menedzselni a pénzügyeket.

Szerintem, ha valaki először találkozik a „találmányoddal” a fejére csap, hogy “miért nem nekem jutott eszembe?!”. Volt már, akitől ezt hallottad?
Igen, rengeteg vasárlói visszajelzésünk van, akiktől szinte mindig ezt hallom, mert aki vezet, az tudja, hogy mennyire bosszantó, hogy a fehér talpú cipők talpának a kéregrésze sokszor visszafordíthatatlanul sérül, elkoszolódik az autó gumiszőnyege miatt. Szerintem ez egy olyan ötlet, ami sokaknak eszébe jutott, és különböző alternatív megoldásokat is láttam pl. van, aki gyógyszertári lábzsákban vezet. Pici korunktól kezdve tudjuk, hogy a cipőbe cipőfűző kell, de ki hallott már olyat, hogy a cipőre sarokvédőt tegyünk? Holott a mobiltelefonokon sem volt tok a kezdeteknél, ma meg az okostelefonokat elképzelhetetlen, hogy tok nélkül használjuk, ami amellett, hogy megvédi, akar dizájnosabbá is varázsolhatja azt. Remélem hamarosan az sem lesz kérdés, hogy a cipőinkre is sarokvédőt tegyünk.

Milyen visszajelzéseket kaptok?
Nagyon sok pozitív visszajelzést kapunk a vasárlóinktól, amiért nagyon hálásak vagyunk. Szeretnénk kidolgozni egy olyan metódust, hogyha vásárlóink visszaküldik az elhasználódott sarokvédőt, mert újat, más színt szeretnének esetleg vásárolni, akkor kedvezményes áron vásárolhassák meg a következő darabjukat. Mi az anyagot úgy választottuk meg, hogy ne termeljünk felesleges hulladékot, a HeelGood teljesen visszadarálható és újat tudunk belőle készíteni.

Van, hogyan tovább?
Igen, az mindig van. 🙂 Ha az eladások az első 1,5 év trendjének megfelelően alakulnak, akkor hamarosan 0 közeli állapotban leszünk. Ehhez viszont most az a legfontosabb feladatunk, hogy a webshopon és a Douglas hálózatán kívül minél több értékesítési csatornát be tudjunk vonni egy olyan termék értékesítéséhez, ami új a piacon és az emberek még nem ismerik. Ennek érdekében további viszonteladókat és disztribúciós Partnereket keresünk Magyarországon és Európán belül.

Ha kedvet kaptál, hogy kipróbáld ezt a forradalmi találmányt, látogass el egy Douglas üzletbe, vagy klikkelj a HeelGood oldalára!

Képek: Káldor Kata