Az Unilever 2030-ra kivonja a petrolkémiai hatóanyagokat a tisztító- és mosószereiből

womagic_unilever

Az Unilever bejelentette, hogy tisztító- és mosószereiben a fosszilis anyagokból származó szén 100%-át megújuló vagy újrahasznosított szénnel fogja helyettesíteni. Ez az új törekvés az Unilever Tiszta Jövő programjának egyik legfontosabb eleme.  A háztartásvegyipari üzletág azért hívta életre ezt az úttörő innovációs programot, hogy alapjaiban változtassák meg a kedvelt tisztító- és mosószermárkák előállítási, gyártási és csomagolási módját.

A legtöbb ma kapható tisztító- és mosószer fosszilis alapanyagokból, nem megújuló szénforrásból készült vegyi anyagokat tartalmaz. Az Unilever tudatosan távolodik a fosszilis anyagokra alapozott gazdaságtól azzal a lépéssel, hogy ezeket a vegyi anyagokat megújuló vagy újrahasznosított szénforrásból származókra cseréli. Ennek során a Tiszta Jövő kezdeményezés az egyik első kritikus lépés az Unilever azon vállalása felé, amely szerint termékeik esetében 2039-re elérik a nettó nulla kibocsátást.

  • A Tiszta Jövő program egymilliárd eurós befektetése 2030-ra teljesen kivonja a fosszilis anyagokból készült kemikáliákat az Unilever tisztító- és mosószereiből, mellyel új lehetőségeket teremt a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére.
  • Ez a befektetés finanszírozza a tisztítószerek körforgásos előállítását szolgáló vegyészeti eljárások kutatását, fejlesztését és innovációját.
  • Az Unilever felhívja a többi vállalatot arra, hogy alkalmazzák az új, a szénforrások sokszínűségét feltáró Carbon Rainbow megközelítést, amely támogatja a növényi, légköri és tengeri forrásokból, valamint a hulladékból nyert megújuló, illetve újrahasznosított szénforrásokra történő átállást.

womagic_unilever

Az Unilever tisztító- és mosószereiben használt vegyi anyagok életciklusuk során a termékek szénlábnyomának a legnagyobb részét (46%) adják. Ez azt jelenti, hogy a termékösszetevőkben található, fosszilis anyagokból származó vegyi anyagok lecserélése új lehetőségeket nyit meg a tisztító- és mosószerek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséhez.

Az Unilever arra számít, hogy ez a kezdeményezés önmagában akár 20%-kal csökkentheti a termékek szén-dioxid-lábnyomát.

Peter ter Kulve, az Unilever Home Care divíziójának elnöke elmondta: „A Tiszta Jövő program olyan vízió, amely az üzleti működésünk radikális átalakítását jelenti. Iparágunknak meg kell szüntetnie a fosszilis anyagoktól való függőségét, beleértve termékeink alapanyagát is. Meg kell állítanunk a szén föld alóli kitermelését, hiszen bőségesen találhatunk szénforrásokat a felszínen és a felszín felett is, ha megtanuljuk ipari méretekben hasznosítani.”

A Tiszta Jövő beruházási program – az Unilever új, egymilliárd eurós Éghajlat és Természet Alapjával együtt – arra összpontosít, hogy olyan megfizethető tisztító- és mosószereket hozzon létre, amelyek jelentősen kisebb környezeti hatás mellett továbbra is kiváló tisztítási eredményeket mutatnak fel.

womagic_unilever_carbon_rainbow

A Carbon Rainbow

A Tiszta Jövő kezdeményezés szempontjából központi szerepet játszik az Unilever Carbon Rainbow (Karbon Szivárvány) nevű újszerű megközelítése a termékreceptúrákban használt szén diverzifikálására. A nem megújuló, fosszilis szénforrásokat (ezt a szivárványban fekete szénként jelölik) ún. leválasztott, begyűjtött szén-dioxiddal (lila szén), növényi és biológiai forrásokból származókkal (zöld szén), tengeri forrásokból származókkal, például algák (kék szén) és a hulladékból visszanyert szénnel (szürke szén) fogják kiváltani.

Womagic

A womagic azoknak a 40 feletti nőknek szól, akik szeretik és élvezik az életet. Mi is ilyenek vagyunk. Egy közületek. Jó, hogy itt vagytok.