Online-ról ismét vissza offline-ra? Újra nyitunk, de…

Az utóbbi időben több emberrel beszélgettem, akiknek, legyünk őszinték, teljes joggal, tele van a … az állandó online megbeszélésekkel, találkozókkal, tárgyalásokkal, melyeket követően mint kifacsart Zoombik állnak fel este az íróasztaltól, és alig várják, hogy visszatérjünk a régi, normál kerékvágásba. A rossz hír számukra az, hogy nem fogunk. Legalábbis teljesen. Viszont ez egyben a jó hír is. Miért?

Mert a vírusnak köszönhetően sok mindenre rájöttünk, hogy másképp is megoldható, és ezeket nem szabad sutba dobni abban a pillanatban, hogy vissza lehet térni a személyes találkozókhoz, munkahelyre, irodába.

Persze, ahogy a parkettásom mondta, ő még nem tud Zoomon lakkozni, de nem is rá gondoltam.

Hanem például egy olyan tárgyalásra, vagy megbeszélésre, amikor a két fél ismeri egymást, már nincs szükségük személyesen találkozniuk ahhoz, hogy az adott kérdést megbeszéljék. Ebben az esetben nem megy el akár több óra is utazással, miközben ezt Zoomon, vagy Google meeten, nettó időben is meg tudják tenni. “A nagy üzletek személyesen köttetnek” – mondta egy cégvezető ismerősöm, aki finoman szólva sem kedveli az új helyzetet. Egyetértek vele, de mint lehetőség, érdemes figyelembe venni az online fórumot is, már csak “az idő pénz” igazság alapján is.

A home office sem lesz ismét csak heti egy alkalom, mint munkavállalói motivációs csomag része, hanem humán stratégiai kérdéssé válik.

Természetesen itt sem az a megoldás, hogy mindenhol 100%-ban home office, vagy 100%-ban vissza az irodába. cége – és ami fontosabb – embere válogatja, hogy kinek, hogy lesz jobb mind kényelem, mind pedig hatékonyság szempontjából. Az otthon maradók esetében érdemes elgondolkodni az irodai rész kialakításán – ha az az átmeneti időszak után végleges életformává válik -, hogy meg tudjon maradni a munka-magánélet egyensúly. Ebben akár a munkáltató támogatása is kérhető, hiszen, ha nincs a dolgozóra eső irodabérleti díj, akkor abból az összegből lehet költeni egy megfelelő munkaállomás kialakítására.

Ha már home office, akkor nem mehetünk el az office home, azaz az iroda otthonosabbá tétele mellett, melynek keretein belül az új post Covid korszak igényeihez alkalmazkodva alakítják át az irodákban lévő tereket, amivel erősítik az együttműködést.

Ez persze hatással lesz az iroda üzemeltető piacra is, ha nem is rögtön, hiszen jelenleg többéves szerződések kötik a bérlőket, de azok lejártával ott is átalakulás várható. Ne feledkezzünk meg az új munkatárs felvételénél a kiválasztási folyamatban megjelenő, egyre több szinten használt online platformokról sem. Mert ami eddig csak egy lehetőség volt, vagy a személyes kiválasztási folyamat része, vagy annak támogatása céljából beillesztett lépés, az a jelen helyzetben kötelező elem lett, és bár nem vagyok jós, de a jövőben azt gondolom, hogy egyre nagyobb szerepe lehet az online kiválasztásnak. Ezalatt nem csak azt értem, hogy egy interjút a HR-es Skype-on vagy Zoomon tart meg, hanem online kitöltött kérdőívekre és tesztekre, amelyek pontosan megmutatják, hogy egy jelölt mennyire rendelkezik a betölteni kívánt pozícióhoz kapcsolódó készségekkel, kompetenciákkal.

Szóval ne visszavárd a régi életedet, hanem találd meg ebben a megújult helyzetben azt a számodra megfelelő megoldást, amit kialakítva a legjobbat tudod kihozni magadból.

Gondold át, mit is adhat neked ez az új világ, élj a lehetőségekkel, melyekkel időt és energiát spórolhatsz meg bizonyos területeken, amit aztán kedvedre máshova fordíthatsz. Igen, ez nem megy egyik napról a másikra, de türelemmel és önvizsgálattal sikerülni fog.

Szép napot kíván egy, a változás miatt saját életén jelenleg is dolgozó karrier-coach.

Szöveg: Szemán Zoltán – karrier coach, tanácsadó – www.karrier-coach.hu
Nyitókép: unsplash.com
Avatar photo
Szemán Zoltán

Karrier-coach

Szemán Zoltán 20 éves fejvadász tapasztalatát tudja megosztani az álláskereső-, vagy karrierváltó ügyfeleivel, hogy közösen megtaláljátok a számodra megfelelő pozíciót és sikeresen el is érd azt. A folyamat mellékhatásai: magasabb szintű önismeret, nagyobb önbizalom, pozitív én- és jövőkép, valamint az álláskeresési- és kiválasztási folyamat megismerése HR-es szemmel. Hogy szakmai pályafutásod ne alakuljon, hanem Te alakítsd azt.