A fürdőbomba feltalálásának különös története

Tudtad, hogy a a fürdőbombák már több, mint 30 évesek? És azt, hogy Mo Constantine, a Lush egyik alapítója találta fel őket?

1989-et írunk. A dél-angliai Dorset városában beköszönt a tavasz, Mo Constantine pedig egy olyan terméken dolgozik, ami örökre megváltoztatja majd a fürdést. Laboratóriumként használt kerti fészerében citromsavat, szódabikarbónát és illóolajokat kever kever össze egy öntőformában. Pillanatokon belül megszületik a fürdőbomba.

De mi ihlette az első fürdőbombát?

Mo olyan termékről álmodozott, ami feldobja a fürdést, de nem bántja az érzékeny bőrt. Az ihlet – mint oly sokszor – váratlan helyről érkezett: a gyomorsavlekötő Alka-Seltzer pezsgőtabletta adta az ötletet.

A másnaposság legendás ellenszerének jellegzetes pezsgése bogarat ültetett Mo fülébe. Meg sem állt a legközelebbi gyógyszertárig, hogy kifürkéssze a tabletta titkait.

Az ihletője előtt tablettát idéző formájával tisztelgő, francia levendulával teli első fürdőbomba neve Aqua Sizzler volt. Lágyította a vizet és segített ellazulni.

Mo Constantin

Bár elsőre az izgalmas színek és formák ötletenek az ember szemébe, a fürdőbombák bőrre és hangulatra gyakorolt jótékony hatása ma is ugyanolyan fontos. A fürdőbomba remek eszköz az illóolajok vízbe juttatására – Mo és Mark hamar elkezdtek különböző olajokkal kísérletezni.

Ekkor született néhány igazi klasszikus, például az Avobath és a Butterball is. Az illóolajok és a hidratáló vajak és olajok (például a kakaóvaj és az olívaolaj) felhasználásával az aromaterápia és a bőrápoló termékek hatása egyesült a fürdőbombában, így az egyszerre nyugtatta az elmét és lágyította a bőrt.

1995-ben a Lush elindult világhódító útjára, a feltalálók pedig minden addiginál nagyobb művészi és morális szabadságot kaptak. Ekkor született meg a döntés a fürdőbombák csomagolásának eltüntetéséről.

“Egyetlen út állt előttünk: a pucér, környezetbarát fürdőbombák útja.”

A csomagolás eltűnésével maga a fürdőbomba vált műalkotássá. Mo újabb és újabb ötletekkel állt elő találmánya kicsinosítására: csillámot és színes tengeri sót adott a bombákhoz.

De mi jön ezután?

Mo fürdőbombái milliókat inspiráltak; a legerősebben talán a saját fiát, Jacket, aki időközben a Lush digitális részlegének igazgatója lett. Mikor Jack elkezdett új fürdőbombákon dolgozni, Mo titkos trükkjei és tanácsai vezették a kezét – így született meg a fürdőbombák új, minden eddiginél színesebb generációja. A szívárványszín fürdőcsodák, a zselés különlegességek és a világ első fürdőbomba-üzlete azt bizonyítják, a fürdőbombák kiállták az idők próbáját és továbbra is élen járnak az innovációban.

Harminc évvel később a fürdőbomba milliók fürdési rituáléjának világszerte körülrajongott kelléke. A kaleidoszkópként kavargó színek, a pezsgés, a vidám és megnyugtató illatok sokakat inspiráltak és derítettek jobb kedvre, harcoltak a békéért és a változásért, miközben elindítottak egy visszafordíthatatlan kozmetikai forradalmat.

Womagic

A womagic azoknak a 40 feletti nőknek szól, akik szeretik és élvezik az életet. Mi is ilyenek vagyunk. Egy közületek. Jó, hogy itt vagytok.