30 tuti tipp, ha formás, egészséges lábakra vágysz – 3. rész

Ahogy melegszik az idő, úgy inkább előtérbe kerülnek a lábaink. Szakértőnk tippjeivel most még tudatosabban ápolhatjuk és szépíthetjük azokat. A heti fontos témáink között ott van a masszázs, a pedikűrös lábápolás, a  lábfürdő és a megfelelő cipők fontossága is. Szakértőnk javaslatai pedig nem csak útbaizgazítanak most, de támogatnak is.

Június 14. – Keress fel egy talpmasszőrt!

A talpmasszázs az ázsiai gyógymódok egyik kulcseleme. Ez sem mindig kellemes, de nagyon hatékony. Növeli a szervezet ellenálló képességét, csökkenti a stresszt és beindítja a méregtelenítést. Általános frissítő, feszültségoldó hatású, segíti testi, lelki egészségmegőrzést a test öngyógyító erőit aktivizálva. A talpon lévő zónák masszírozásával reflexhatást válthatnak ki a szervekben, így serkentve az egészséges folyamatokat.

Június 15. – Pedikűröztess szakemberrel!

A pedikűrös fontos segítség lehet az ápolt és egészséges lábak elérésében. Nem csak esztétikai szempontból megfelelő választás, ha felkeresel egy szakembert, de időben felfigyelhet és segíthet a lábfejeken, talpakon, vagy lábujjakon megjelenő elváltozások eredményes kezelésében, a problémás láb kialakulásának megelőzésében is.

Június 16. – Fogadd el magad!

Talán ez az egyik legfontosabb pont! Lehetnek és legyenek is kitűzött céljaid. Azonban, ha folyamatosan elégedetlen vagy magaddal, akkor hidd el, mégha el is éred a vágyott alakot, az sem lesz elég jó. A folytonos önmarcangolás és szabotálás, csak arra jó, hogy a jelenről elvegye a fókuszt. Arra jó, hogy görcsösen belekergessük magunkat egy mókuskerékbe, aminek sosem lesz vége. Mit tehetsz ez ellen? Első lépésként nézd meg, hogy ki vagy most. Milyen a tested? Hogyan tudnád ebben a pillanatban is szeretni, úgy ahogy van?

Fedezz fel most 3 dolgot magadon, ami tetszik neked és elégedett vagy. Addig nézd magad a tükörben és gondolkozz rajta, amíg tényleg fel tudsz sorolni 3 dolgot.

Hiszen innen indul minden. Elfogadom, hogy ez az én jelenlegi testem. Valóban szükségem van arra a mínusz 5 kilóra az egészségem érdekében, vagy annak érdekében, hogy a lábaim elbírják a rá nehezedő súlyt? Vagy a külső minták befolyásolnak? Amint megérted, hogy hogyan jutottál ide, vagy azt, hogy nem véletlenül ezt a testet választottad magadnak és mindehhez szeretettel tudsz fordulni, abban a pillanatban megszületik az elfogadás. És onnan már a szeretet és a reális célok vezetnek a változáshoz.

Június 17. – Célzottan tornázz, éljenek a farizomgyakorlatok!

Az előző cikkemben írtam róla bővebben! Ki ne álmodna kerek, gyönyörű, formás fenékről? Tegyél érte Te is!

Június 18. – Használj súlyzókat!

Csak lábakra edzeni semmi értelme, azonban ez nem azt jelenti, hogy formálni sem tudod az adott területet. Érdemes használni és nem félni a súlyzótól. Ugyanis a súlyok okos használata pont, hogy elősegíti a nőies vonalak kiemelését. Nem mindegy, hogy valaki úgy vékony, hogy össze van esve, vagy esetleg szépen kidolgozott izomzattal rendelkezik.

Június 19. – Vegyél illóolajos lábfürdőt!

Végy 10 csepp illóolajat, keverd össze egy evőkanál tejjel vagy mézzel és engedj rá 4 liter meleg vizet. 30 percig pihentesd benne a lábad. Újjászületnek a lábaid.

Rozmaring illóolaj: kiváló reumás ízületi fájdalmakra.

Levendula illóolaj: megnyugtatja, ellazítja a fáradt lábat.

Citrom olaj: frissít, feltölt. Erősíti a vérkeringést és enyhíti a fájdalmat, valamint baktériumölő.

Rózsafa olaj: álmatlanság ellen is jó, feszültségoldó képessége miatt pedig egy esti lábfürdőhöz tökéletes választás.

Június 20. – Figyelj oda a cipődre!

A szűk, hegyes orrú, kemény talpú, hihetetlen magassarkú cipők több problémát is okozhatnak, ezért érdemes a hétköznapokban a lábformádnak megfelelő, kényelmes lábbelit választani. Persze mindig akadnak kivételes alkalmak. Ám fontos, hogy ha álló munkát végzel, neadjisten tyúkszemeid vannak, akkor érdemes minden cipődbe kényelmes, puha talpbetétet is választanod lábaid egészségének megőrzéséért.

Folytatás 06. 21-én!

Ha szeretnél személyes étkezési, sporttal vagy a lélek dolgaival kapcsolatos tanácsot kapni, vedd fel Ritával a kapcsolatot Facebookon, vagy Instagramon!

Szöveg: Pető Rita – a fizikai és mentális trénered
Pető Rita

Személyi edző, fizikai és mentális tréner

Sziasztok! A személyi edzés mellett mentális állóképesség fejlesztéssel foglalkozom. Mentorként és objektív személyiségelemzőként segítek az embereknek megérteni a saját működésüket és belső világukat. Úgy gondolom, hogy a test és lélek útja elválaszthatatlan egymástól, így ennek az egyensúlynak a megteremtésében segítem a hozzám fordulókat. Azaz megérteni önmagukat, hogy meg tudjanak megbirkózni az előttünk álló akadályokkal és mindezt cselekvéssé formálni, akár egy személyre szabott edzéstervvel vagy egyéb mozgásformával.🙂