Legyen 2021 az egészségünk éve

Karbantartjuk az autónkat, lakásunkat, folyamatosan gondoskodunk arról, hogy használati tárgyaink megőrizzék jó állapotukat, azonban ez az odafigyelés a legtöbbünknél önmagunk irányába már nem igazán valósul meg.  Legtöbbször csak akkor foglalkozunk saját egészségünkkel, amikor már valamilyen panaszunk van. Az új év kezdete tökéletes alkalom lehet arra, hogy ezen változtassunk, jobban odafigyeljünk önmagunkra, és ne hanyagoljuk el szervezetünk „karbantartását” sem.

A legtöbben nem szánunk elég időt magunkra, pedig az önfigyelem hozzájárul testi és lelki egészségünk megóvásához. Hajlamosak vagyunk arra, hogy elhanyagoljuk testünk jelzéseit és nem törődünk a betegségek, problémák megelőzésével, holott a szépség az egészségnél kezdődik, az egészség pedig az odafigyelésnél és a megelőzésnél.

Fontos, hogy a mindennapi teendők és feladatok közepette ne feledkezzünk meg saját egészségünkről, szánjunk időt és energiát szervezetünk rendszeres kivizsgáltatására.

Igaz a COVID helyzet kissé megnehezíti a szűrővizsgálatokon való részvételt, de ez ne legyen kifogás, és mindenképpen évente legalább egyszer vegyünk részt az alábbi vizsgálatokon:

  • Vér és vizelet laborvizsgálat
  • Nőgyógyászati szűrések: rákszűrés és mammográfia. A havi rendszerességű emlő önvizsgálat is kulcsfontosságú, amelynek a helyes lépéseit az alábbi videóban lehet megtekinteni:
  • Anyajegyszűrés
  • Fogorvosi vizsgálat
  • Szemvizsgálat

A szűrővizsgálatok egy aktuális képet nyújtanak az egészségügyi állapotunkról, ezért, az időszakos szűrések mellett,

ha bármilyen panaszunk van, ne várjunk a tünetek elmúlására, hanem keressük fel mielőbb orvosunkat.

  • A rendszeres szűrővizsgálatokon kívül a mindennapokban is sokat tehetünk magunkért és az egészségünkért. Az AVON Szakértői összegyűjtöttek néhány olyan tanácsot számunkra, amelyek betartásával otthon is sokat tehetünk egészségünkért.
  • A mindennapokban is figyeljünk oda fizikai jólétünkre. Az AVON tavaly indította el az Önfigyelem napja kezdeményezését, amelynek célja, hogy a hölgyek havonta legalább egy napot szánjanak önmagukra, minden hónap 19-én figyelmeztetve őket, hogy foglalkozzanak mellük egészségével.
  • Ne csak a külső megjelenésünkre fordítsunk nagy figyelmet, hanem arra is, hogy hogyan érezzük magunkat. Törődjünk a mentális egészségünkkel is ugyanannyit, mint a fizikai jóllétünkkel.
  • Fogyasszunk mindennap megfelelő mennyiségű folyadékot. Amennyiben elfeledkeznénk a napközbeni ivásról, használjuk a számos, manapság népszerű emlékeztető applikációk egyikét.
  • Alkoholt csak mértékletesen fogyasszunk.
  • Táplálkozzunk egészségesen és fogyasszunk sok idény zöldséget és gyümölcsöt.
  • Legyünk aktívak és rendszeresen mozogjunk.
  • Habár jelenleg kevés lehetőségünk van utazni, szánjunk időt a pihenésre és vegyünk ki szabadnapokat, vagy csak tegyünk egy jó nagy sétát a szabadban.
  • Ne tervezzük túl a mindennapjainkat, jusson idő a lazításra és a pihenésre is.
  • Törekedjünk a napi 8 óra alvásra.
  • Csökkentsük elektronikai eszközeink használatát. Lefekvés előtt 1-2 órával már ne nézzünk tv-t, laptopot vagy telefont, inkább olvassunk.
  • Tanuljunk új dolgokat és állítsuk magunkat új kihívások elé.
  • Szokjunk le a dohányzásról, aminek a pozitív hatásait már nagyon rövid időn belül érezhetjük.
  • Ne gondoljuk túl a dolgokat, mert az növeli a stresszt, ami negatívan hat az egészségünkre.
  • Éljük meg a pillanatot és értékeljük az élet apró örömeit.

A változtatásokat szépen fokozatosan építsük bele a mindennapjainkba és garantáltan rövid időn belül érezni fogjuk a jótékony hatásait.

A kezdeményezésről bővebben ITT tudsz tájékozódni!

Forrás: AVON
Womagic

A womagic azoknak a 40 feletti nőknek szól, akik szeretik és élvezik az életet. Mi is ilyenek vagyunk. Egy közületek. Jó, hogy itt vagytok.

Még nincs hozzászólás

Hozzászólások lezárva