Tudtad, hogy a a fürdőbombák már több, mint 30 évesek? És azt, hogy Mo Constantine, a Lush egyik alapítója találta fel őket?
1989-et írunk. A dél-angliai Dorset városában beköszönt a tavasz, Mo Constantine pedig egy olyan terméken dolgozik, ami örökre megváltoztatja majd a fürdést. Laboratóriumként használt kerti fészerében citromsavat, szódabikarbónát és illóolajokat kever kever össze egy öntőformában. Pillanatokon belül megszületik a fürdőbomba.
De mi ihlette az első fürdőbombát?
Mo olyan termékről álmodozott, ami feldobja a fürdést, de nem bántja az érzékeny bőrt. Az ihlet – mint oly sokszor – váratlan helyről érkezett: a gyomorsavlekötő Alka-Seltzer pezsgőtabletta adta az ötletet.
A másnaposság legendás ellenszerének jellegzetes pezsgése bogarat ültetett Mo fülébe. Meg sem állt a legközelebbi gyógyszertárig, hogy kifürkéssze a tabletta titkait.
Az ihletője előtt tablettát idéző formájával tisztelgő, francia levendulával teli első fürdőbomba neve Aqua Sizzler volt. Lágyította a vizet és segített ellazulni.
Bár elsőre az izgalmas színek és formák ötletenek az ember szemébe, a fürdőbombák bőrre és hangulatra gyakorolt jótékony hatása ma is ugyanolyan fontos. A fürdőbomba remek eszköz az illóolajok vízbe juttatására – Mo és Mark hamar elkezdtek különböző olajokkal kísérletezni.
Ekkor született néhány igazi klasszikus, például az Avobath és a Butterball is. Az illóolajok és a hidratáló vajak és olajok (például a kakaóvaj és az olívaolaj) felhasználásával az aromaterápia és a bőrápoló termékek hatása egyesült a fürdőbombában, így az egyszerre nyugtatta az elmét és lágyította a bőrt.
1995-ben a Lush elindult világhódító útjára, a feltalálók pedig minden addiginál nagyobb művészi és morális szabadságot kaptak. Ekkor született meg a döntés a fürdőbombák csomagolásának eltüntetéséről.
„Egyetlen út állt előttünk: a pucér, környezetbarát fürdőbombák útja.”
A csomagolás eltűnésével maga a fürdőbomba vált műalkotássá. Mo újabb és újabb ötletekkel állt elő találmánya kicsinosítására: csillámot és színes tengeri sót adott a bombákhoz.
De mi jön ezután?
Mo fürdőbombái milliókat inspiráltak; a legerősebben talán a saját fiát, Jacket, aki időközben a Lush digitális részlegének igazgatója lett. Mikor Jack elkezdett új fürdőbombákon dolgozni, Mo titkos trükkjei és tanácsai vezették a kezét – így született meg a fürdőbombák új, minden eddiginél színesebb generációja. A szívárványszín fürdőcsodák, a zselés különlegességek és a világ első fürdőbomba-üzlete azt bizonyítják, a fürdőbombák kiállták az idők próbáját és továbbra is élen járnak az innovációban.
Harminc évvel később a fürdőbomba milliók fürdési rituáléjának világszerte körülrajongott kelléke. A kaleidoszkópként kavargó színek, a pezsgés, a vidám és megnyugtató illatok sokakat inspiráltak és derítettek jobb kedvre, harcoltak a békéért és a változásért, miközben elindítottak egy visszafordíthatatlan kozmetikai forradalmat.