4 tipp az egészséges Férfi-lét felé vezető úton

Nagy nyomás nehezedik a Férfiak vállára manapság – főleg, ha Apaként is helyt kell állniuk. A nők számára rengeteg tippet találunk, hogyan legyenek testileg és lelkileg fittek, kiegyensúlyozottak. Következzen néhány ötlet most a Férfiak számára is – másképp, mint ahogyan a tucat tipp adó helyeken olvashatod.

Kezdjük a négy T-vel

1.Táplálkozás: tudom, hogy egyszerűbb egy gyors reggelivel vagy reggeli nélkül elindulni, este pedig kopogó szemekkel jól bevacsorázni, de ne tedd! Inkább kelj fel 10 perccel korábban, egyél nyugodtan (még ha úgy is érzed, hogy nem vagy éhes), hidd el, a tested és az elméd meghálálja. Csökkentsd le a cukorfogyasztást – mert bár hirtelen felpörget, lendületet ad, hosszú távon rombolja az egészséged! Figyelj a rejtett cukrokra is!

2. Testmozgás: nem kell ahhoz élsportolónak lenned, hogy adj egy kis pluszt a testednek. Ha valamilyen sportot komolyabban űzöl, szuper – figyelj a nyújtásra minden alkalommal. Ha nem vagy a mozgás jó barátja, akkor se keseredj el: egy tempós séta, egy jó úszás, biciklizés a pároddal/családdal, hegyes-völgyes kirándulás. Rendszeresen. Kezdd kis lépésenként, és csináld rendszeresen. Ez is olyan, mint az evés. Közben jön meg az étvágy. Mozgás után frissebb az agyad is, így jobb ötleteid lesznek, könnyebben megy a munka is. A termelődő endorfin pedig jobb kedvre derít, szebben látod a világot is.

P.S.: Ne feledd, az intim pillanatok is jó kalóriafogyasztók. Főleg, ha szerelemből, szeretetből fakadnak, és nem csak egy gyors numera részei.

3. Tudatos pihenés: az ülök és dolgozom, a rémálmokkal teli stresszes alvás nem pihenés. A pihenés az, amikor nem csak a tested, hanem az elméd is nyugalmi állapotban van. Pihen. Találd meg, mi az, ami kikapcsol (ne a munkára, az alkoholra és egyéb tudatmódosítókra fanyalodj). Ha nem tudod, mi az, keresd. Jógázz/meditálj, sportolj aktívan, modellezz, olvass, nyírj füvet, lapátolj havat, barkácsolj. Emlékezz, mi volt az, ami gyermekkorodban is a felhőtlen gondtalanság érzésébe repített. Csempéssz a hétköznapjaidba is egy kis pihenést. Ne rejtsd el betegség vagy munkamánia mögé az egyedüllét és kikapcsolódás iránti igényedet. Ha nincs lehetőséged a 6-8 órás egészséges és pihentető alvásmennyiséget tartani naponta, 20 perces napközbeni szundikálással már sokat tehetsz magadért. Hatékonyabb leszel. Hidd el, a főnököd és a családod is értékelni fogja.

4. Takarítsd el a káoszt magad körül: sok férfi gyűlöli a rendrakást, szortírozást. Egyszerűbb kupacolni a dolgokat, egyik helyről a másikra rakni őket, fiókba gyűrni, hogy majd egyszer… Addig, amíg nem kell valami sürgősen, amíg még van hova gyűjtögetni. Igaz a mondás, hogy mint kint úgy bent, mint bent úgy kint. Ha egyszer rászánod magad, hogy valóban rendet tegyél az íróasztalodon, a garázsban, a műhelyedben, a számítógépeden, a ruhásszekrényedben, meglátod valami érthetetlen módon, Benned is rend lesz, letisztul sok minden. Mintha szó szerint, fizikailag is könnyebb lennél.

Ha egyedül nem vagy motivált, kérj segítséget – akár tevőleges segítséget a pakoláshoz, szelektáláshoz, akár csak jelenlétet, hogy ne legyél egyedül.

Néhány tipp a káosz megszüntetéséhez

Íróasztal, papírok:

  • használj mappákat, dossziékat minden témához (közművek, jótállások, lakás papírjai, autó papírjai, egészségügyi papírok, banki papírok, stb.)
  • fűzd műanyag “bugyiba” az egyes témán belüli “altémákat” (közmű: víz/gáz/villany, jótállási papírok és használati útmutatások termékenként, lakás: biztosítás,kötvény/engedélyek/alaprajz, és így tovább)
  • iratozd fel, melyik dossziéban mit tartasz, és melyik évtől meddig tartalmaz iratokat
  • az íróasztalon használj külön tárolót a sürgős intéznivalóknak és a “majd elintézem” papíroknak
  • vezess listát a teendőkről, legyen látható helyen

Számítógép:

  • tegyél minden dedikált mappába (privát / céges / filmek / fotók)
  • a mappák alatt bontsd tovább a témákat, ha kell
  • a témák alatt évszámmal/nevekkel csoportosíts, ha releváns
  • amire nincs napi szinten szükséged, tedd ki külső drive-ra

Garázs/műhely:

  • ne sajnáld az időt a csavarok és szögek szétválogatására
  • használd ki a falon lévő helyet a téli gumik, létrák, biciklik tárolására
  • talán itt a legfontosabb a megfelelő tároló eszközök kiválasztása
  • egy nyél több fej (nem kell ezer eszközt tartanod. Ma már kapható olyan profi szerszám, ahol egy nyélre többféle fejet is illeszthetsz biztonságosan)

Ruhásszekrény:

  • alapszabály: amit nem vettél fel 2 éve, nagy eséllyel nem is fogod (kivéve persze a különleges alkalmakra szóló darabokat: esküvő, ünnepség, temetés, speciális sportfelszerelések)
  • tele van a szekrényed, még sincs semmid? Nos, ajándékozd el azokat a ruhadarabokat, amiket a fent említett 2 éves periódusban nem használtál. Meglátod, valójában mennyi ruhád van.
  • majd jó lesz még valamire ruhákat külön helyre tedd, ne a naponta használatos ruhák közt tartsd
  • majd belefogyok típusú ruháknál legyél őszinte magadhoz. Tényleg? Ha igen, tegyél érte, hogy így legyen. Ha nem, akkor engedd el ezt az illúziót és lépj tovább.
Dénes Évi

Érzelmi Intelligencia Coach - az Objektív Személyiségelemzés módszer megalkotója és oktatója

Nem a névjegykártyára írt rang vagy. Nem is az, akinek gondolod magad vagy amit mások gondolnak rólad. Az vagy, amit adni tudsz másoknak. Kinek szavakat, kinek gondolatokat, kinek érzéseket adok. Szavaim másokban válnak valósággá. Keljenek benned is, kedves Olvasó, új életre!