Önbizalom, ami meglátszik

Ahány nő, annyiféle történet, annyiféle nőiséghez, testhez és sporthoz fűződő viszony. Egyvalami azonban biztosan közös minden nőben: sosem teljesen elégedettek a külsejükkel, ezt pedig legkínzóbban a nyári szezon előtt élik meg.

Fotó: Decathlon

A nőket évtizedeken át arra kondicionálták, hogy csak akkor lehetnek igazán szépek és vonzók, ha jól mutatnak egy picike háromszög bikiniben – miközben az csak kifejezetten keveseknek áll igazán jól. Napjainkban szerencsére már kezd meghaladottá válni ez a nézet, megindult a párbeszéd a női önelfogadás és testkép-pozitivitás fontosságáról, de a vízpart és a medence a legtöbb nőnek továbbra is frusztrációt jelent. Pedig éppen az úszás lehetne az a sport, amit, ha sikerül beépíteniük hétköznapjaikba, rengeteget segíthetne, hogy jól érezzék magukat a bőrükben.

Tanulmányok sora bizonyítja, hogy az úszás kifejezetten jól hat az önértékelésre, hiszen ha minden nap fürdőruhába bújunk, segít elfogadnunk a testünket, sőt, idővel akár örömmel mutatkozni a fürdőruhánkban.

Fotó: Decathlon

A Víztiszta önbizalom programban négy, különböző életutat járó, nagyon különböző motivációkkal és testalkattal bíró nőt két hónapon keresztül követtek a kamerák. A programot a Decathlon hozta létre, akik idén nyáron nem csak a széles fürdőruha-és bikiniválasztékukkal szeretnének segíteni a nőknek abban, hogy jobban megélhessék a nyár és a vízisportok örömét: céljuk, hogy a nők másként tekinthessenek az eddig nyomasztó vízpartra, fedezzék fel az úszás jótékony hatását a mentális és fizikai egészségükre. A programban részt vevő nők számára korábban fontos volt az úszás, ám idővel elfordultak a sporttól. Most vállalták, hogy két hónapig rendszeresen úsznak, a felkészülés végére pedig mind megélték azt a könnyed felszabadultságot, amit az úszás hozott az életükbe, és ami az önbizalmukra is kihat: bátran vállalták, hogy fürdőruhás képek készüljenek róluk, amit a nagyközönség is láthat.

Fotó: Decathlon

Azért, hogy a nők valódi szépsége igazán kibontakozhasson, a Decathlon női alkotókat kért fel: az úszó nők történetét bemutató kisfilmeket Fekete Xénia rendezőnő készítette, a bensőséges és őszinte képek elkészítésére pedig a márka Andi GV-t kérte fel – a nyers, mégis finom stílusáról ismert fotóművész képeit a Vogue, az  i-D, a Dazed, a Vice és a The New Yorker is bemutatta már.

Womagic

A womagic azoknak a 40 feletti nőknek szól, akik szeretik és élvezik az életet. Mi is ilyenek vagyunk. Egy közületek. Jó, hogy itt vagytok.