Mások támogatása és a gyógyítás átjárja a mindennapjaimat

Dr. Halász Dóra gyógyszerész megálmodta, megtervezte, kutatta, fejlesztette és létrehozta azt a márkát, amiért sok-sok anyuka rebeg hálát. A miértről, a hogyanról és a hogyan továbbról is beszélgettünk a Sikersztoriban.

Végzettséged szerint szakgyógyszerész vagy, az érdeklődési köröd pedig főleg a gyógynövények, növényi olajok, illóolajok felé billent el. Ennek van különösebb oka?
Elvarázsolt a növényeknek az a tulajdonsága, hogy a bennük lévő kémiai vegyületeket egy komplex egységben tartalmazzák, így képesek gyógyhatásukat kifejteni. Ezek a molekulák önállóan, külön-külön nem olyan hatásosak, mint úgy, ahogyan a természet megalkotta őket egy egységben. Az aromás növények pedig illatuknak köszönhetően ragadtak magukkal. Kb. 10 évvel ezelőtt találkoztam 100% természetes, tiszta, bio illóolajokkal és onnantól folyamatosan foglalkoztat az aromaterápia. Aromaterápiás tanulmányaimat a Panarom Aromaterapeuta Intézetben kezdtem, folyamatosan képzem magam és további kurzusok elvégzését is tervezem.

Mit ad neked ez a szakma?
Nagyon sokat. Alapjaiban meghatározta a személyiségemet, szemléletmódomat, az emberekhez és ügyekhez való hozzáállásomat az egyetemi tanulmányaim alatt kapott tudás és a gyógyszerészi munkám során szerzett tapasztalataim. A segítő szándék, mások támogatása, tanácsokkal való ellátása és a gyógyítás folyamatosan átjárja mindennapjaimat. Empatikus és emocionális hozzáállás mellett a racionális bizonyítékok keresése, az ok-okozati összefüggések feltárása az élet minden területén jellemző rám. Az elemző attitűdömet is a gyógyszerészi hivatásomra vezetem vissza.

Egy évvel ezelőtt indítottad el a saját márkád – a SHEDO Manó Babaápolás termékcsaládot. A brand létrejöttét tudatos tervezés előzte meg, vagy ez egy hirtelen jött ötlet volt?
A várandósságom alatti készülődés során hamar felmerült bennem az igény igazán tiszta babaápolási termék iránt, amivel nap, mint nap tudom ápolni gyermekem.

Hatékony és természetes kozmetikumokra vágytam, olyan formulákra, amelyek egy felesleges összetevőt sem tartalmaznak.

Korábban megszerzett tudásomra (az egyetemi tanulmányok kiegészítéseként részt vettem natúr alapanyagokkal foglalkozó kurzuson és belekezdtem aromaterápiás tanulmányaimba) és tapasztalataimra alapozva végül én magam alkottam meg ezeket. Szóval egy hosszú folyamat eredménye.

A családod nem féltett, hogy nem fog sikerülni “betörnöd” a piacra?
A családomtól sok segítséget és támogatást kaptam és kapok folyamatosan. A SHEDO építése a férjemmel közös munkánk lett. Szinte biztos, hogy volt olyan családtag, aki aggódott emiatt, de soha egyikük sem mondta.

Mi volt a fő szempont a termékek megalkotásánál?
A legmagasabb minőség, a legoptimálisabb összetétel kidolgozása kompromisszumok nélkül. Valamint az, hogy hatékony és biztonságos formulákat alkossak meg kizárólag természetes összetevőkből aromaterápiás tudásomat is felhasználva.

Fontos számomra a környezetvédelem, ezért a gyártás során igyekszem a lehető legkevesebb hulladékot termelni, ezeket újrahasznosítom, környezetbarát tisztítószereket használok, a beszerzés során használt kartonokat és töltőanyagokat újra felhasználom.

Folyamatosan dolgozok rajta, hogy korszerű, környezetbarát megoldásokat alkalmazzak.

A célközönséged csak a gyerekek, vagy a felnőttekre is gondolsz? 🙂
2020. tavaszán a SHEDO Manó termékcsalád került forgalomba, mely elsősorban, de nem kizárólag babák és gyermekek számára, az ő speciális igényeiket figyelembe véve készült. Ezek a formulák kiválóan alkalmasak érzékeny bőrű felnőttek számára is. Van olyan termék is, ami teljesen univerzálisan minden korosztály használható, házipatika alapszere, a körömvirág balzsam. Ősszel bevezettem az első kismamáknak szánt termékemet, a bőrápoló olajat, mely striák megelőzésére szolgál. A jövőben szeretnék termékeket kínálni az egész család számára.

Édesanyaként gondolom még kiemeltebb figyelmet fordítasz arra, hogy a kisfiad mindenből a legjobbat kapja. Ez természetes. A SHEDO-val ezt az érzést szeretted volna biztosítani az édesanyáknak is?
Igen, nagyon pontosan megfogalmaztad. Napjainkban egyre több szülő tudatosan figyel arra, hogy milyen ételt ad, milyen könyveket és mesét olvas, milyen mozgásformákra tanítja gyermekét. Azt gondolom, hogy legalább ilyen fontos az is, hogy születéstől kezdve milyen kozmetikumokkal ápoljuk gyermekünket. Bőrünk a legnagyobb szervünk és az első védvonal, ezért igen nagy jelentősége van annak, hogy mivel érintkezik nap mint nap. Fontos, hogy figyelmet fordítsunk a megfelelő bőrápolásra és időben kezdjük el megtanítani gyermekünknek ennek rutinját saját egészsége érdekében.

Célom, hogy minél több ember figyelmét felhívjam a természetes, biokozmetikumokkal történő bőrápolás fontosságára.

A jelenlegi helyzet változtatott valamit benned?
Természetesen az én mindennapjaimban is hozott változást a kialakult helyzet. A gyógynövények mellet az egyetemen a mikrobiológia volt nagy kedvencem, szakdolgozatomat is vírusfertőzésekről írtam. Sokat foglalkoztam a kórokozókkal és szívesen tanultam, kutakodtam a témában. Legmerészebb álmaimban sem szerepelt, hogy világjárványt fogok megélni, ráadásul a frontvonalban. 2020. februárja igazán meghatározó és felejthetetlen számomra. Gyógyszertárban is dolgoztam akkor és mai napig is. Az első hírek megjelenésekor nem tudtuk mivel állunk szemben, hogy hogyan tudjuk megvédeni magunkat a munkánk során. Pánik uralkodott el az országban és megrohamozták az emberek a gyógyszertárakat, mindent vittek, ami elérhető volt. Rövid idő alatt a megnövekedett kereslettel nem tudtuk tartani a kínálatot és gyorsan sok minden hiánycikk lett. Ez persze fokozta a hangulatot. Rengeteg munkánk volt és a napi hajtásban fel sem fogtam, hogy mi történik velem. Amikor hazaértem és próbáltam megpihenni, feldolgozni a napi eseményeket nem voltam egyszerű helyzetben, volt pár álmatlan éjszakám. Féltettem a családomat és magamat is. Nem fordulhatott elő, hogy elgyengüljek vagy megfutamodjak. Világos volt, hogy a gyógyszerész hivatásomat maximális tudásom szerint, a betegek szolgálatában, szívvel-lélekkel el kell látnom ilyen körülmények között is. Kollegáimmal együtt egymást segítve nagyjából 2 hét leforgása alatt feldolgoztuk lelkileg a kialakult állapotokat és folyattuk feladataink ellátását. Mai napig szembesülök a gyógyszertári munkám során kétségbeesett, beteg emberekkel és hozzátartozóikkal, akiknek segítő kezet tudok nyújtani. Ez nagyon jó érzés és ma már félelmek nélkül teszem ezt meg.

Megtanultam azt, hogy fontos a mindennapok megélése. Hálát kell adnunk érte és megbecsülnünk azt, amink van. Ápolnunk kell azokat az emberi kapcsolatokat, amelyek fontosak számunkra.

Ebben a nehéz helyzetben született meg a SHEDO. Nyilvánvaló, hogy az online jelenlétet tudjuk erősíteni ebben a helyzetben. Nagyon hiányoznak a személyes kontaktusok, amikre a márkánk fejlődése során szükségünk lenne. Őszintén remélem, hogy rövidesen változnak majd mindennapjaink.

Képek: Halász Dóra saját