Őrizzük meg télen is bőrünk puhaságát!

Ködös, hideg reggeleken könnybe lábadt szemmel emlékezünk a vízpárás fürdőszobában, hogy milyen is volt a nyár, a puha bőr, a napsütötte, lebarnult bőr… Ha a barnaság nem is hozható azonnal vissza, de a puhaság pillanatok alatt újra megidézhető! Az évszakok változásával ugyanis nem csak arcbőrünk, de a testünk is másfajta ápolást igényel. Trükkjeink segítségével a gyönyörű, puha bőr sokáig megőrizhető.

Felmérések szerint a napbarnított bőrtől a nők 89%-a érzi magát fiatalabbnak. Sőt, a barnaságtól előfordul, hogy karcsúbbnak, szebbnek érezzük magunkat. De mit is csinálunk ilyenkor amellett, hogy a nyári napsütésben pszichésen is jól érezzük magunkat? Gyakran és sokat ápoljuk a bőrünket, ettől is javul a minősége. Erre van szükségünk most is.

Hogyan kezdjünk hozzá?

Érdemes már az alapoknál jól indítani. Reggelente vagy esténként használjunk olyan gazdag tusfürdőt, amelynek összetevői között megtalálható a tej, vagy testápoló olaj. A sárgabarack-, vagy a mandulaolaj – amellett, hogy csodálatosan illatos – bőrfiatalító hatású, új életre kelti a bőrt. A forró víz és a szappan ilyenkor semmiképpen nem ajánlott. Ezek erősen szárítják a bőrt, érzékenybőrűek, ekcémások már tudják: a langyos vizes, gyors zuhanyozás a legjobb. Ám fontos az is, hogy bármennyire is zord az idő odakint, most is hideg vízzel fejezzük be a zuhanyozást, a faggyúmirigyek ugyanis így több zsírt termelnek, ez csökkenti a bőrszárazságot.

Fotó: Monstera / pexels.com

A nagy radír kérdés

A bőrtisztítás fontos, de nem szabad túlzásba esni itt sem, így ugyanis az elhalt hámsejtek mellett eltávolíthatjuk a bőr természetes védőrétegét, hidratáltságát. Ahogy a szakemberek szerint a napi egyszeri fürdés is elég, a heti egyszeri bőrradírozásnál sem kell több azért, hogy puha és jól hidratált, sima bőrünk legyen.

Tartalmas ápolás

Ez után jöhetnek a zsírosabb, sűrűbb állagú krémek, amik sokkal jobbak ebben az időszakban, mint a könnyű testápolók. Ha a testápolót közvetlenül fürdés után visszük fel a még picit nedves bőrre, nem csak jobban felszívódik, de még a felületi nedvességet is magába zárja.

Fotó: Sora Shizamaki / pexels.com

Mennyi kémiai anyaggal érintkezik a bőr?

Nem vagyunk mindig tudatában, de a mosószerekben található vegyi anyagok is irritálhatják a bőrt. Ezekkel akkor találkozhatunk, ha mosás után marad valami a mosószerünkből a ruhánk anyagában. Érdemes átgondolni, mennyi mosószert használunk. Az öblítőkkel kapcsolatosan is hasonló a helyzet, a túlzásokkal magunknak és a környezetünknek árthatunk.

Hidratáljunk belülről is!

Nyáron mindenki tudja, ám télen valahogy elfelejtjük, pedig ilyenkor is igaz: a dehidratáltság a bőrszárazság egyik okozója. Akik rengeteg vizet isznak, azoknak simább, feszesebb, egészségesebb a bőrképe és ez a hidegebb hónapokban sincs másképp. Átlagosan napi két és fél liter folyadék fogyasztása ajánlott télen is. Tehát, aki szép bőrt szeretne, fogyasszon minél több folyadékot.

Vitaminok és olajok

Szintén fontos a fokozott és jótékony hatású vitaminbevitel. Az antioxidáns hatású C- és E-vitaminok lekötik a szabad gyököket, ezáltal segítik a bőr regenerációját. Az olívaolaj és az egyéb hidegen sajtolt olajak fogyasztása jó tesz a bőr optimális zsírtartalmának és megakadályozza a kiszáradást.