Virágzó spiritualitás a közösségi médiában

Egyre több vallás képviselői, vezetői ismerik fel a közösségi média fontosságát, amelynek Ferenc pápa is az élén jár, hiszen felismerte, hogy a fiatalokat így lehet elsősorban elérni, megszólítani.

De a helyi vallási közösségeket is egyre inkább elérik a közösségi média trendek, és jelennek meg TikTokon, Instagrammon, hogy vicces, érdekes, informatív videókkal, posztokkal rajzoljanak tiszta képet saját vallásukról, ahhoz kötődő életformájukról. A BBC riportja szerint a #ChristianTikTok hashtagre 9 milliárd keresés érkezett, a #diwali-t kétmilliárd felhasználó használta találatok szűrésére, az #islam pedig 60 milliárd keresést kapott eddig.

Danielle Victoria és Orienna Pietra René nővérek (#MediaNuns) az apácák életének viccesebb oldalát mutatják be, mivel véleményük szerint az emberek fejében az él, hogy az apácák bezárva, szigorú körülmények között, folyamatosan csak imádkoznak, és nagyon boldogtalanok. Sabah Ahmed brit imám arról beszél a riportban, hogy hozzá olyan kérdésekkel is fordulnak most már követői, hogy mit kezdjenek, ha droggal való visszaéléssel találkoznak, vagy komoly párkapcsolati problémáik akadnak.

Természetesen, akik ilyen módon vállalják vallásukat, negatív kommenteket is kapnak: azokért, akik így nyilatkoznak meg és bántják őket, még többet imádkoznak.