30 tuti tipp, ha formás, egészséges lábakra vágysz – 4. rész

Hőhullám, forróság, mi kell még az igazi nyárhoz? Sok folyadék, hideg dinnye és formás lábak? Szakértőnk tippjeivel a hónap végéig kísér minket az egészséges lábak felé vezető úton.  A héten megoszt velünk néhány hatékony gyakorlatot és könnyen betartható jótanácsot. Testradír, optikai tuning, játékos lábedzés, stabilitás – hajrá! 

Június 21.  Tegyél a narancsbőr ellen!

A stresszes életmód bizonyítottan növeli a narancsbőr kialakulásának kockázatát. A rendszeres testmozgás és az egészséges étkezés viszont elősegítheti, hogy a cellulitisz kevésbé legyen észrevehető, sőt, bizonyos esetekben akár meg is akadályozhatja annak létrejöttét. Tegyél azért, hogy egészségesen élj, a külsődet, a belsőd fogja meghatározni és alakítani!

Június 22. Vesd be a testradírt!

A vérkeringés serkentésének és a sejtmegújulás előmozdításának legjobb eszköze a radírozás. Fontos, hogy olyan terméket válassz, ami apró, finom szemcséket tartalmaz. Nyirkos bőrre vidd fel és körkörös mozdulatokkal masszírozd a bőrödbe a radírt. A lábfej és a térd se maradjon ki!

Június 23. – Ne feledkezz meg a C-vitaminról

A gotu kola kíváló hatása mellett, plusz kiegészítőként a C-vitamint mindenképp meg kell említenem. Ugyanis ez a csodaszer hozzájárul az erek normál működéséhez, kulcsfontosságú a kollagén felépítésében, amely az erek nagyon fontos összetevője, mivel rugalmasságot biztosít számukra. Az erek így tovább egészségesek maradhatnak, mivel ellenállnak a nagyobb nyomásnak, és nem pattannak meg olyan gyorsan.

Június 24. – Optikai tuning: magas derék

A mini shortok magas derékkal, a magas derekú farmerek már régóta népszerűek. Idén nyáron is sem lesz ez másként. Ez a ruhadarab jó néhány centit hozzáadhat a magasságodhoz, vékonyítja a csípődet, és a lábadat is.

Június 25. – Egyensúlyozz!

Az egyensúlyfejlesztő gyakorlatok ismerősek lehetnek az általános iskolából. Például az egy lábon állás, a mérlegállás, a lábujjhegyen járás. Ezekkel az egyszerű gyakorlatokkal a mélyizmok fejleszthetőek, amelyekkel növelhető a test stabilitása, így csökkenthető az elesés és a ficam kockázata. Egyszerű, de nagyszerű gyakorlatok. Stabilizálnak. Az egyensúly fejlesztésével javul a teljesítmény, csökken a sérülés veszélye. Állj stabil lábakon!

Június 26. – Óvatosan a magas sarkakkal!

Szép, szexi, vonzó lábakat kölcsönöz, de ha csak lehet, egyhuzamban ne legyen a lábadon három óránál többet magas sarkú cipő. Munkába menet és jövet viselj kényelmes cipőt, vagy a munkahelyen tarts váltócipőt. Ha a körülmények úgy hozzák, hogy mindenképpen magas sarkút szeretnél viselni, válassz vastagabb, stabilabb sarkakon álló modellt, hogy biztonságosabb legyen. Kerüld a hegyes orrú, lábfejét összeszorító divatcipőket!

Június 27. – Játssz!

Játékos gyakorlatokkal erősítheted a bokádat, lábfejedet: a nagylábujj földnek feszítésével és ellazításával, lábujjakkal a homokba írt betűkkel, egy törülköző lábujjakkal való felemelésével. A talp ívének helyreállítását szolgálja például a vízbe tett kavicsokon tett séta, vagy golflabda görgetése a talp alatt. A mozgás szinte minden formája jót tesz a lábadnak, gerincednek! Élj vele!

Folytatás 06. 28-án!

Ha szeretnél személyes étkezési, sporttal vagy a lélek dolgaival kapcsolatos tanácsot kapni, vedd fel Ritával a kapcsolatot Facebookon, vagy Instagramon!

Pető Rita

Személyi edző, fizikai és mentális tréner

Sziasztok! A személyi edzés mellett mentális állóképesség fejlesztéssel foglalkozom. Mentorként és objektív személyiségelemzőként segítek az embereknek megérteni a saját működésüket és belső világukat. Úgy gondolom, hogy a test és lélek útja elválaszthatatlan egymástól, így ennek az egyensúlynak a megteremtésében segítem a hozzám fordulókat. Azaz megérteni önmagukat, hogy meg tudjanak megbirkózni az előttünk álló akadályokkal és mindezt cselekvéssé formálni, akár egy személyre szabott edzéstervvel vagy egyéb mozgásformával.🙂